האם אני צריך מומחה וורדפרס?​

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן שמשמשת כיום כבסיס לכ 80% מהאתרים בעולם. ניתן לבנות איתה החל מאתרי תדמית קטנים, ועד אתרי איקומרס מורכבים וכל מה שבאמצע. אם יש לכם אתר, בסבירות גבוהה הוא בנוי על וורדפרס. מרגע קבלת האתר המשימות הנדרשות כדי לתחזק אותו, וכדי לשפר אותו רק הולכות ונערמות.

כדי לתחזק אתר בצורה מיטבית, ועל מנת לבצע את המשימות השוטפות הנדרשות – נדרש סט כישורים מגוון.

מהם הכישורים שצריך כדי לנהל אתר וורדפרס?

הבנה מעמיקה של וורדפרס: צריך להבין לעומק את המערכת ולהכיר את כל היכולות והתכונות שלה.

ניהול תשתיות: עבודה עם שרתים, ניהול דומיינים ושירותי צד ג' (למשל מערכות ניוזלטרים)

ידע טכני: צריך להכיר את שפות התכנות הרלוונטיות כמו HTML, CSS, PHP ו-JavaScript. נדרשת הבנת מושגים כמו רספונסיביות (Responsive Design), גיבויים, אבטחה, ואופטימיזציה של מהירות האתר.

עיצוב גרפי: למרות שלא צריך להיות מעצב גרפי מקצועי, ידע ויכולת בסיסית בעיצוב גרפי הם חשובים כדי ליצור ולנהל אתרים.

יכולת פתרון בעיות: נדרשת התמודדות עם אתגרים טכניים ובעיות שונות שעשויות לצוץ בזמן בניית או תחזוקת האתר. יכולתו לזהות ולפתור בעיות במהירות וביצועים, חסימות באבטחה או תקלות טכניות אחרות היא חשובה מאוד.

ניהול תוכן: נדרשת יכולת לשלב ולנהל תוכן בצורה מקצועית ויעילה. צריך להבין את העקרונות של קידום אתרים באמצעות תוכן איכותי ומתוחזק היטב, ויכולת ליישם כלים מתקדמים כדי לשפר את ניהול התוכן ולהגביר את יכולת האתר למשוך קהל יעד רחב יותר.

מה זה בעצם מומחה וורדפרס?

מומחה וורדפרס הוא איש מקצוע שמתמחה בוורדפרס -בונה אתרים מקצועי.

מומחה וורדפרס מבין לעומק את המערכת, ומיישם את הידע המקצועי והכישורים  שלו כדי ליצור, ולנהל אתרים מתקדמים שנותנים מענה יעיל לדרישות העסק וקהל הגולשים.

כמו בכל תחום, משימה שעבור אדם לא מקצועי בתחום תקח מספר שעות, יכולה לקחת לאיש מקצוע מספר דקות מכיוון שלו הידע המקדים והכלים לביצוע המשימה.

כמו שכל אדם, תאורטית, יכול לתקן סתימה בצנרת, או להחליף פילטר אוויר באוטו – כך גם את/ה יכולים לבצע את כל המשימות באתר שלכם. אני מניח שכאשר יש לכם סתימה בשירותים – אתם מתקשר לשרברב, וחוסכים מעצמכם את התסכול ובזבוז הזמן שבלנסות לתקן אותה. הרי זמן זה כסף, ובזמן הזה, אני בטוח, שיש לכם דברים טובים יותר לעשות.

האם אני צריך אחד?

בקצרה – כן.

פחות בקצרה – כדאי לכם, בסוף החיסכון בזמן ובאנרגיה יושקע מחדש בעסק.

וורדפרס מראש עוצבה ונבנתה כדי לאפשר שימוש קל למשתמשי קצה. כיום ישנם הרבה כלים כמו אלמנטור, או עורך הבלוקים החדש של וורדפרס עצמה, שמקלים עוד יותר על משתמשים "רגילים" לבצע עריכות ועידכון בטקסט ובעיצוב.

עם זאת, כמות הזמן העומדת לרשתנו ביממה היא מוגבלת, וגם כמו האנרגיה. כאשר המשימות סביב האתר הופכות להיות מעמסה, ונדחות מחוסר זמן, רצון או אנרגיה – מזל טוב, גדלתם בשנה. הגיע הזמן לקבל עזרה.